2019. december 28., szombat

Cserépedényben sült fűszeres pulyka szárny












Karácsonykor halászlét ettünk és rántott halat, így ma sütöttünk pulykát. A fagyasztóból vettünk ki egy csomag pulyka szárnyat, hozzácsomagoltunk egy farát is. 



Amikor kiengedett, fűszer keveréket készítettem hozzá. 



Fűszerek: gyömbér, metélőhagyma, petrezselyem, zsálya, tárkony, fokhagyma, só, olaj. A fokhagymákat eldaraboltam.


További hozzávalók: füstölt szalonna, 1 fej kisebb vöröshagyma


Az előzőleg beáztatott cserép aljára egy fej vöröshagymát karikáztam. Erre került a pulyka, melyet a párom füstölt szalonnával megtűzdelt. A tetejét néhány szelet vékony füstölt szalonnával takartuk be. 
Egy kevés vizet öntöttem alá. 



Amikor elkészült a cserépedény tetejét rátettem és alul-felül sütéssel 170 fokon sütöttem két órát. 



Megpuhult a hús és visszakerült a sütőbe tető nélkül. Grill programon még fél órát sütöttem.

Ízlés szerint lehet tovább pirítani egész pirosra. Tálaláskor rászedtem a fűszerként használt hagymát és szalonnát.


Kukoricás párolt rizzsel és tavaly eltett szilva chutneyval tálaltam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése