2019. december 17., kedd

"Bélabá" kenyere








Édesanyámnál voltunk, ahogy indultunk haza Bélabá a kezembe nyomott egy friss, meleg veknit. Olyan jó illat volt az autóban és nem akartam "szétszagolni" a kenyeret, ezért hirtelen megettük majdnem a felét.



Másnap telefonon kértem el a receptet és meg is sütöttem a mi kenyérkénket.

1kg liszt, 5dkg élesztő, 2dkg só, 7dl víz, 5-6 dkg margarin, 1 teáskanál cukor, 
1 evőkanál 10%-os ecet, pici aszkorbinsav, kelkáposztalevél.




Megfuttatjuk az élesztőt a cukorral, kevés langyos vízzel. A sót, lisztet összekeverjük, mélyedést készítünk bele, amikor felfutott az élesztő, beleöntjük a liszt közepébe és összedolgozzuk a tésztát. 

Amikor már majdnem kész, akkor öntjük hozzá az olvasztott margarint. 

Kelesztjük, átgyúrjuk, 10 perc múlva a formákba tesszük, amiket előtte kibéleltünk a kelkáposztalevelekkel. 20-25 percet még kelesztjük a formákban. 

A sütőbe egy kisebb edénybe vizet teszünk. Tejjel vagy tojással megkenjük a tetejét és 40 perc alatt megsütjük 200 fokon.




Amikor megsült levettem a kelkáposzta leveleket és fejjel lefelé visszatettem őket a sütőbe. Grill programon megpirítottam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése