2019. október 20., vasárnap

Reszelt alma üvegbe






Kaptam ma egy kosár savanykás almát. Ezt ma még fel kell dolgoznom. Hogy mi lesz belőle?

Nézz vissza holnap és meglátod!
A holnapból holnapután lett, de elkészült végre. 


Minden évben teszek el reszelt almát, mert gyorsan lehet finom mese almást (vagy egyéb sütiket) sütni belőle télen is.

Az alaposan megmosott és a hibás részektől megfosztott almát héjastól lereszelem.
Ehhez a mennyiséghez fél csomag citromsavat tettem. 

4,5 kg tiszta mennyiség lett. Ehhez adtam 1,2 kg kristálycukrot, 3 csomag narancsízesítésű vaníliás cukrot (sima is jó), három teáskanál őrölt fahéjat és 30 dkg megmosott mazsolát. Jól összekevertem és állni hagytam 2 órát.  
A pihenéskor az alma levet engedett, elolvadt a cukor is benne. Ezután jól kinyomkodtam a tenyeremmel az alma levét. Azért egy kevés maradjon benne!
Csírátlanított üvegekbe töltöttem, villával még belenyúltam az üvegbe és kicsit megmozgattam az almát, hogy a levegő kijöjjön az üvegből. Lábasban kifőzött lapkával lezártam az üvegeket. 80 fokon 25 percig dunsztolom a befőzőautomatában.


A visszamaradt levet fel fogom használni alma-banán-répa italhoz, addig a hűtőben pihen. Holnap azt is hozom Nektek!












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése