2019. október 21., hétfő

Ecetes cékla, cékla ital













Cékla ital: A feldarabolt cékla felét lassú présen átengedtem. A céklaléhez öntöttem fele annyi vizet és egy kevés cukorral ízesítettem, hogy szívesebben megigyuk a télen. Tettem hozzá egy kávéskanálnyi citromsavat. Csírátlanított üvegekbe töltöttem és csírátlanított kupakokkal zártam le a karos koronazáróval. 

Ecetes reszelt cékla: A cékla másik felét lereszeltem, ehhez adtam a lassú présen átengedett céklahúst, öntöttem vissza a céklaléből egy kicsit. Ízlés szerint cukrot kávéskanálnyi citromsavat és ecetet tettem hozzá, elkavartam, csírátlanított üvegekbe töltöttem. Lezártam a tetejét csírátlanított lapkával.  
Lehet még fűszerezni őrölt köménnyel és babérlevéllel.





A salátát és az italt is bepakoltam a befőzőautomatába és 100 fokon 120 percig dunsztoltam, így nem kell hozzá tartósítószert adnunk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése