2019. október 24., csütörtök

Szilvabefőtt, aszalt szilva







Kezd érni a nagy szemű szilvánk. Rengeteg termett, fürtökben. 
Megmostam a szilvát, félbevágtam és üvegekbe töltöttem. Tettem rá egy evőkanál cukrot és egy késhegynyi citromsavat, félig felöntöttem tisztított vízzel, mert a dunsztolás során még enged egy kis levet és éppen el fogja lepni a szilvát
A hétvégére megérett teljesen a szilva, nem várhattunk vele tovább. Párommal leszedtük az egészet és feldolgoztuk. Több, mint 20 kg szilva termett az idén.
Elkészült az első adag a befőzőautomatában  90 fokon 30 perc alatt. Egyszerre 16 7,2-es üveg fér bele az automatába. Amikor letelt az idő, ki is szedtem az üvegkiszedővel a forró vízből a befőtteket.
Elkészült a második adag is. A csírátlanított üvegekbe tettem a félbevágott szilvát. A tetejére másfél kanál cukrot tettem és egy pici csipet citromsavat. Felöntöttem tisztított vízzel.















Aszaltam is szilvát. Nem teljesen szárazra. 65 fokon 6 órát működött az aszalógép. Azután vákuumoztam és fagyasztottam. Gombócba fogom felhasználni. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése