2019. október 21., hétfő

Cukkinis, többgombás rizs - sajttal, szalonnacsíkkal töltött csirkemell - burgonyasaláta








A rizst minden formában szeretjük. Sosem készítem teljesen ugyanúgy, mindig variálok rajta egy kicsit. Most cukkinivel és többfajta gombával készült. Egytálételnek is megfelel, mert nagyon laktató, de én rántottam hozzá sajttal, szalonnacsíkokkal töltött csirkemellet. 

Egy fej vöröshagymát apróra vágtam, kevés olajon dinszteltem. Közben hozzátettem két nagy maréknyi megmosott rizst. Fehérre sütöttem, hozzátettem a felkockázott cukkinit, a csiperke gombát. Egy kis tálban kevés vízbe áztattam szárított vargánya és róka gombát. Tovább pároltam kevés sóval, borssal fűszereztem. Tettem hozzá 2 gerezd összetört fokhagymát. Amikor már rendesen megpárolódott, felöntöttem egy 3,2 l-es húsleves alaplével, amit korábban tartósítottam. Fedő alatt pároltam tovább. Hozzáöntöttem a vízbe áztatott szárított gombákat vízzel együtt.







Délután tettem el télire újburgonyát bécsi virslivel, amiből egy kevés megmaradt. Ezt elkészítettem salátának. (csíkokra vágott vöröshagyma, kockára vágott újburgonya, kevés só - Ella kuktában gőz programon 8 perc alatt megpároltam. Kikavartam kevés majonézzel, telföllel, sóval és borssal az öntetet.)



A csirkemellet lapjára félbevágtam, megsóztam. Hagytam állni néhány percig. Megborsoztam, rátettem a trappista sajtot, a nagyon vékony csíkokra vágott mangalica füstölt szalonnát, daraboltam rá néhány szál petrezselymet. Összetekertem és fogpiszkálóval összetűztem.
Kipaníroztam házi tojásba, lisztbe, házi morzsába forgatva.
Kevés olajban fedő alatt megsütöttem.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése