2019. október 20., vasárnap

Dinsztelt káposzta - üvegbe zárva








Gyakran kérdezzük magunktól, a párunktól, mit is főzzünk. Legtöbbször a válasz: "Nem tudom!"

A dinsztelt káposztát csak leemeljük a kamra polcáról, főzünk ki tésztát hozzá és már kész is a vacsora vagy az ebéd. 

A készételek mindig nagyon jól jönnek, ha nincs időnk, kedvünk főzni. Hónapokig tárolhatók a kamra polcon hűtés nélkül. A fontos, hogy gondosan, nagyon tisztán dolgozzunk a tartósítás során.

Egy nagyobb fej káposztát lereszeltem, jól besóztam, hagytam állni, hogy levet engedjen. Jól kinyomkodtam és kevés zsíron elkezdtem párolni. Közben fűszereztem sóval, őrölt borssal ízlés szerint. 
Amikor megpirult, lekapcsoltam a főzőlapot alatta.
Az elkészült dinsztelt káposztát kisebb csírátlanított üvegekbe szedtem. Nem teszem tele az üvegeket, csak a nyakukig, hogy a dunsztolás során ne csattanjanak szét. Ráteszem a csírátlanított új lapkákat. Ezeket még az intelligens kuktában tartósítottam, kézi beállításon 5 percig. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése