2019. október 26., szombat

Húsleves Ella intelligens kuktában










Ma egész nap az alsó épületekben dolgoztunk. Nem volt idő az ebéddel foglalkozni, ezért ismét Ella mellett döntöttem. Minden hozzávalót beletettem a betétedénybe egyszerre és Ella önállósítja magát a főzésben. Nem kell lehabozni, bezöldségelni, csak a tésztát főzöm ki egy fazékban és kész is. 
Tettem-vettem, amíg főtt a leves. 

Egészséges, minden tápanyagot, ásványi anyagot és vitamint megőrzünk ezzel a főzési móddal.


Kicsit megbolondítottam a levest egy kis zöldborsóval.



Az ősz elején tettem el leveszöldséget, ezt a levével együtt felhasználtam a levesbe. Egyszerre fő a hússal és mégsem fő szét. 


Párommal szoktunk eltenni ételízesítőt. Ezt minden főzésnél használom.


Mindent beletettem a betétedénybe a fűszerekkel együtt. 



Valamikor régen azt olvastam egy szakácskönyvből, hogy használhatunk sok-sok fűszert, de akkor jó, ha nem érződik ki külön az íze, hanem "beleolvad, fokozza az étel ízét". Tettem bele a friss petrezselyem és zellerzöld mellé szárított medvehagymát, őrölt gyömbért, lestyánt.
A sóval óvatosabban bánok, hiszen a házi ételízesítőben is van és az üveges leveszöldségben is.


Felöntöttem vízzel.






Amikor az előkészületeket befejeztem, bekapcsoltam Ellát. Levesprogramon fogja elkészíteni a finom ebédünket.


Elkészült. Éppen csak levettem a kukta tetejét, amikor már a gőz elengedte. Az előmelegítéssel, a húsz perc főzési idővel és a gőz elengedésével összesen két óra alatt elkészült felügyelet és plusz munka nélkül. Imádom! 


Még mindig a kuktában a leves, csak egyet kavartam rajta. Nem főtt szét a zöldség, a leve gyönyörű tiszta, az illata és az íze  mennyei. Már csak a tálalás maradt, mert közben a csigát is megfőztem. 



A leszűrt leves - a fénykép nem adja vissza igazán, hogy milyen szép.


A húson is látszik, hogy gyönyörűen megfőtt és nem esett szét.

A borsó fagyasztóból, a zöldség üvegből, a burgonya frissen került a levesbe és ilyen szépen megfőttek egyszerre a hússal. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése