2019. október 24., csütörtök

Savanyítás kőedényben









10 literes savanyítóedényt vettünk néhány éve. Azóta ebben is készül savanyúság télire. 
A recept több mint húsz éves. Nekem ez bevált és a család nagyon szereti. Egyedül a cukor mennyiségén változtattam, mert nem szeretjük, ha nagyon-nagyon savanyú az uborka stb. 


Régebben műanyag vödörben készítettem. Abban is eláll.


Hozzávalók:   - 6dl 20%-os ecet
                       - 20 dkg asztali só
                       - 1 kg cukor (eredetileg: 60 dkg cukor)
                       - 2 evőkanál borkén
                       - 1 teáskanál nátrium-benzoát
                       - 1 cs mustármag, bors, 
                       - babérlevél, 
                       - 1 csokor kapor
                       - 1-2 szőlőlevél
                       - annyi tisztított víz vagy csapvíz, hogy ellepje a zöldségeket (a vízzel összekavarjuk a hozzávalókat, tüllhálóba tesszük a magokat, hogy ne menjen a zöldségek közé, és az így elkészített felöntőlével öntjük le a zöldségeket. 
                       - uborka, karfiol, almapaprika, zöld paradicsom - ezekből lehet vegyesen vagy csak egy-két fajta zöldséget beletenni. Ízlés szerint variálható.

(8-10 nap az érési idő, ha gyorsan fogyna a savanyúság, később is lehet beletenni még zöldséget, elbírja a felöntőlé, ismét meg kell várni az érést.)

Ne nyúljunk a savanyító edénybe fémmel csak műanyag kanállal, fogóval. Készítettem már egész zöldségekkel és feldarabolttal is. Mindenhogy jó. Most szárított kaprot is használtam hozzá.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése