2020. augusztus 8., szombat

Őszibarack befőtt, ivólé, dzsem, por





Elkezdett érni az őszibarack a kertünkben. Gyönyörű nagy szemek fürtökben csüngnek a fán. Minden nap tudok szedni egy kaskányit belőlük. 

Feltettem a tavalyi képeket is, hiszen nagyon jól sikerültek a készítmények és egész télen ellátott bennünket finomsággal a kamra. 

Az idén hétvégén tettem el az első barack befőtt adagot 9 kg gyümölcsből. 15 üveg befőtt készült ugyanazzal a technikával, ahogy tavaly.

Olyan nagyok a barackok, hogy négybe kellett vágnom. Az üvegeket fertőtlenítettem, a lapkákat leforráztam. A barack citromsavas vízben csücsült, amíg mindet feldaraboltam. Kiszedtem a vízből, majd üvegekbe raktam. A tetejére késhegynyi citromsavat és fél evőkanál cukrot tettem. Egy kevés tisztított vizet öntöttem az aljára, többet nem, mert dunsztoláskor még levet enged. Befőzőautomatában 80 fokon 30 percig dunsztolom. Ha letelik az idő, azonnal kiszedem és az asztalon hagyom kihűlni. 

Nélkülözhetetlen segítség a dunsztolásnál az üvegkiszedő, hiszen a forró vízből kell kiszedni az üvegeket, ha lejár az idő. Az alsó sor üveg teljesen a vízben van, így ez az eszköz biztonságos.

 












Az italkészítés során a lassú présből visszamaradt szárazanyaghoz öntöttem egy kevés baracklevet vissza. Ezzel felfőztem, adtam hozzá megmosott mazsolát és egy kevés fahéjat ízlés szerint. Elkevertem benne 10 dkg cukrot egy teáskanál citromsavval.
Ezt most ki is dunsztoltam a befőzőautomatában 80 fokon 30 percig.

Felhasználható süteménybe, palacsintába, joghurtba is.



A lassúprés használatával a gyümölcs "szárazanyaga" megmarad. Ezt fel szoktam használni nyersen joghurt ízesítéshez, port készítek belőle, süteménybe teszem vagy lefagyasztom.





Aszalógéppel megszárítottam a lassú présből visszamaradt gyümölcshúst 55 fokon 12 órát.

Közben megforgattam kétszer és a tálcákat is cseréltem. 

Az aprítóval összetörtem, majd a kávédarálóval ledaráltam.

Beletettem még egy tepsibe, most ott még szikkad egy kicsit. Ismét átdarálom, így kellően porítom.


Felhasználható levesbe, süteménybe, joghurtba.






Kétszer is tettem fagyasztóba őszibarackot az idei termésből. Megmostam, leszedtem a héját és citromsavas vízbe tettem. Lecsöpögtetve került a dobozokba.





Az idén is készítettem őszibarack ivólét. Nagyon sűrű volt a leve, ahogy átengedtem a lassú présen, ezért öntöttem hozzá tisztított vizet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése