2020. december 12., szombat

Villám lángos



 

Megéheztem a lángosra, de egyedül vagyok itthon és rengeteg dolgom van. 
Gyorsan fél adagot készítettem, de olyan hólyagos lett a dagasztás során, hogy egy pici pihentetés után már sütöttem is belőle néhányat. 
A megmaradt tésztát lefedtem és betettem a hűtőbe. Reggel sütöttem meg. Gyorsan, könnyen elkészül és nagyon finom ropogós, belül laza kenyértészta állagú. 

 


 

Hozzávalók: 
  • 1 dl joghurt/kefír
  • 1 dl tej
  • 3/4 cs szárított élesztő
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • 1 teáskanál cukor
  • 2 teáskanál só
  • 20 dkg finomliszt
  • 10 dkg kenyérliszt/finomliszt
  • 1 evőkanál mákolaj/étolaj/olívaolaj



 

A só és az olaj kivételével az összes hozzávalót beletettem a dagasztótálba. Összekevertem, dagasztottam, majd beleszórtam a sót és beleöntöttem az olajat. Tovább dagasztottam. Éjszakára a hűtőbe tettem, reggel forró, bő olajban sütöttem.




A tészta nagyon híg, olajos kanállal szaggattam a serpenyőbe és egy kicsit  lelapogattam, hogy jobban elterüljön. 



Forró olajban ízlés szerint világosra vagy sötétebbre sütjük.


Fokhagymás - sós tejföllel kentem meg a tetejét és reszelt sajtot szórtam rá.



A lángos mellé gyümölcsteát készítettem belefacsartam egy fél narancs levét és egy kevés citromlét és mézet tettem bele.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése