2019. október 27., vasárnap

Birsalma kompót, birsivólé, birsalmadzsem











A minap a piacon gyönyörű birsalmát találtunk. Ebből készült a kompót. Feldaraboltuk a megmosott megtisztított birsalmát és üvegekbe töltöttük. A tetejére két evőkanál cukor, egész fahéj és egy pici citromsav került. Felöntöttük vízzel és lezártuk a lapkával. 

A birs ivólét a lassú préssel készítettük. Ebbe is tettem egy csipet citromsavat és ízlés szerint cukrot. Kevés vízzel hígítottam és üvegekbe töltöttem. Lezártam a karos koronazáróval.

A birsalmadzsem a lassú présből visszamaradt gyümölcshús és egy kevés ivólé és víz felhasználásával készült. Ízesítésül ebbe őrölt fahéj, cukor és pici citromsav került. Az egészet összeforraltam, tettem bele dzsemfixet és üvegekbe töltöttem. Befőzőautomatában 85 fokon 30 percig dunsztoltam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése