2019. október 21., hétfő

Joghurtkészítés otthon







HÁZI JOGHURT: 

Egy ideje nem tudtam megenni a bolti joghurtokat. Rátaláltam erre a joghurtkészítő gépre. Azóta mindig van a hűtőben joghurt. 

Egy liter tejet (Lehet házi vagy bolti zsírosabb tej. Én a bolti tejet használom, a recept is ahhoz készült.) felmelegítek 44 fokosra. Visszahűtöm 33 fokosra és hozzáteszek egy kis pohár élőflórás bolti joghurtot, egy kanál tejport. Összekeverem és beleöntöm a joghurtkészítő kis üvegcséibe. Bekapcsolom a gépet és hat óra alatt elkészíti a finom joghurtot. Amikor elkészült, utána ízesítem dzsemmel, lekvárral, gyümölccsel.

Készítem probiotikummal is. 
Almalekvárral készült.


Banánnal ízesítettem.

Eperital készítésekor visszamaradt gyümölcspépből dzsemfixszel készült.











Zölddió dzsemet és zölddió befőttet használtam ízesítőnek.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése