2019. december 27., péntek

Burgonyapelyhes kenyér








Évek óta ez a "legkedvencebb" kenyerem. 

Nagyon laza, könnyű bélzet és roppanós héj.

Eleinte csak a tűzhely sütőjében sütöttem kenyeret, aztán megvettem az első kenyérsütőmet és imádtam benne kenyeret sütni. Abból az időből való ez a recept - saját ízlésre igazítva.


Hozzávalók:

3 dl víz, 2 evőkanál margarin, 1 kiskanál cukor, fél tasak burgonyapehely (vagy két szem főtt, áttört burgonya), 1 teáskanál só, 54 dkg búzaliszt, 1 cs porélesztő - dagasztáskor én még öntöttem hozzá egy kevés vizet, néha ízesítem szárított petrezselyemlevéllel.




Először a sót feloldom a vízben és beleöntöm a tartályba. Hozzáteszem a szoba hőmérsékletű margarint, a cukrot. Beleöntöm a lisztet, rá a burgonyapelyhet és a tetejére kerül a porélesztő. Fontos a sorrend! Ha főtt burgonyából készítem, akkor a vízzel és sóval keverem el.

A keverő lapátokat könnyedén ki lehet  venni a kenyérből.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése