2020. január 1., szerda

Petrezselymes fehér kenyér







Imádom a frissensült kenyér illatát.
Ma megsütöttem az idei első kenyeremet.

Hozzávalók:

3 dl tej, 3 evőkanál margarin, 1 kiskanál cukor, fél tasak burgonyapehely (vagy két szem főtt, áttört burgonya), 1 teáskanál só, 45 dkg búzaliszt, 1 cs porélesztő - dagasztáskor én még öntöttem hozzá egy kevés tejet, ízesítettem szárított petrezselyemlevéllel.



Először a sót feloldom a tejben és beleöntöm a tartályba. Hozzáteszem a szoba hőmérsékletű margarint, a cukrot. Beleöntöm a lisztet, rá a burgonyapelyhet és a tetejére kerül a porélesztő. Fontos a sorrend! 
Ha főtt burgonyából készítem, akkor a tejjel és sóval keverem el.






A héja ropogós, a belseje laza, könnyű, ízletes. 




A keverő lapátokat könnyedén ki lehet  venni a kenyérből.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése