2020. január 2., csütörtök

Boldog Új Évet Kívánok! 2019. eredménye




2019. - visszatekintés


Ma néztem át a füzetemet, amiben vezetem a befőzéseimet, készétel tartósításaimat.

Hihetetlen és őrület, de 817 (Nem elírás! Nyolcszáztizenhét!) üveg befőttet, savanyúságot, készételt, gyümölcsitalt, lekvárt, lecsót stb-t tettem- tettünk el 2019-ben. Ezek nagy része a hétköznapi munka után - előtt, hajnalban, éjjel készült. Azok maradtak hétvégére, amelyeknél a párom segítségére is szükségem volt. 

Egy évvel ezelőtt már sejtettem, hogy nem tudok majd megállni, hiszen a gyümölcsfák egyre többet teremnek, mindig van akciós gyümölcs a boltban, amit érdemes megvenni, és a piacon is találunk friss és szép árut. 








Eddig győztem gépre vinni a befőzéseket. Füzetben vezettem tovább. 







A nyár folyamán többször átrendezett polcaim.














A párom viszi rendszeresen a "konzerveket", hogy minden nap legyen főtt étele, amit meg tud melegíteni. Hétköznap én is gyakran eszem egy-egy üveggel. 

Ezek az üvegben tartósított készételek olyan ízűek, mintha akkor főztük volna. 
A gyermekeim is szívesen visznek belőle és ha nincs idejük főzni, csak előveszik. 

Nagyon sok lekvárt, befőttet, savanyúságot ajándékoztunk el számunkra kedves embereknek, akik örömmel fogyasztották. 





Egyik ajándékozásunk.



Még a komódba is jutott belőle.



Korábbi befőzéseim.




Erre az évre már halomban állnak a tiszta, címkézetlen üvegek, várva a "bevetést". 
Ezekkel az eszközökkel (befőzőautomata, intelligens kukta) igazából nincs vége a befőzési szezonnak, hisz mindig van valami, amit érdemes és el lehet tenni. Most a narancsdzsemre és italra készülök. Néhány kép a tavalyi évről. 

Úgy gondolom ötletnek is jó lesz! Használjátok egészséggel és örömmel!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése