2020. január 6., hétfő

Paprikás krumpli nokedlivel





Ezt az ételt is ezerféleképpen el lehet készíteni. Nálunk legtöbbször így készül. A mai különlegessége, hogy ismét a kuktát hívtam segítségemre. Na nem azért, mert sokáig tart elkészíteni, hanem addig is végezhetem egyéb teendőimet, amíg elkészül az étel, az íze pedig hihetetlenül zamatos lesz. Kuktában is kétféleképpen szoktam készíteni. Amikor valóban fél perc időm sincs, akkor mindent nyersen beleteszek a betétedénybe összekeverem és a többit a kuktára bízom. Amikor van egy kicsi időm, akkor előkészítem az ételt a hagyományos módon. 


Most az utóbbi lehetőséget alkalmaztam. 



A kuktában kézi beállításon elősütöttem az apróra vágott füstölt szalonnát, rátettem az újévi lencséből maradt póréhagymát, egy apróra vágott fehér paprikát, a burgonyát és átpirítottam egy kicsit. Ízesítésnek néhány karika feldarabolt szalámit tettem hozzá.


Rászórtam a pirospaprikát, sót és kevés paradicsomlét öntöttem rá az ősszel eltett üvegből. Kevés vizet öntöttem alá, hisz a végén ebbe főzöm bele a nokedlit.

Az egészet jól összekevertem és rátettem a kukta tetejét. A pörkölt program idejét visszaállítottam 10 percre. Megvártam, hogy a program lejárta után a gőzt magától kiengedje és akkor ismét kézi beállításon beleszaggattam az egy tojásból készített nem túl kemény nokedlit. Amikor megfőtt kikapcsoltam a kuktát. 








Ősszel eltett almapaprikával és savanyított karfiollal, uborkával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése