2020. március 20., péntek

Gombóc aszalt szilvával és aszalt sárgabarackkal











Régi nagy kedvenc! Vajon pirítom a saját készítésű házi zsemlemorzsát. Pici vízzel lelocsolom és fedőt teszek rá.


1 kg főtt, áttört burgonyából (újkrumpliból nem lehet készíteni!) 20-30 dkg liszttel, 1 tojással, 3 dkg zsírral, egy jó kanál búzadarával és kevés sóval tésztát gyúrunk. Kinyújtjuk, négyzetekre vágjuk és megtöltjük az aszalt gyümölccsel, szórunk rá fahéjas cukrot, vagy kockacukrot teszünk rá egy kis fahéjjal és gombócokat formálunk. Lobogó sós vízbe dobjuk. Addig főzzük, amíg a gombóc feljön a víz tetejére. 



Szűrőkanállal kiszedjük, lecsöpögtetjük és beleforgatjuk a megpirított zsemlemorzsába. 




Tavaly nyáron aszaltam sárgabarackot, amit azután levákuumoztam és a fagyasztóba tettem.
Az aszalt szilvát ugyanígy tettem el, de most boltit használtam a gombóchoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése