2020. június 17., szerda

CSERESZNYE, MEGGY BEFŐTT ÉS SZÖRP



 

 

A cseresznyét/meggyet leszárazom, alaposan megmosom. Kimagozom. Vettem a hétvégén egy meggymagozót, kicsit gyorsabban haladtam a munkámmal. Beletettem a gyümölcsöt egy nagy tálba és ahány kg a gyümölcs körülbelül annyi cukrot tettem hozzá és kilónként egy kávéskanál citromsavat. Jól összekavartam, vigyázva, hogy a gyümölcs ne törjön. Letakartam és hagytam, hogy levet engedjen. Körülbelül három óra múlva csírátlanított üvegekbe szedtem lyukacsos kanállal a gyümölcsöt, csak annyi lével, ami szedéskor maradt rajta. Lezártam az üvegeket. A megmaradt szirupot jól összekevertem és beleszedtem üvegekbe. Koronazáróval lezártam. A befőző automatába tettem az üvegeket és 80 fokon 20 percig dunsztoltam. Amikor lejárt a program, kiszedtem az üvegeket.

 





Amikor kihűltek az üvegek, felöltöztettem őket. Nemcsak azért teszem, mert csinosak, étvágygerjesztőek lesznek, hanem azért is, mert az üvegek száját védem az esetleges porosodástól. A befőző automatában eltett befőttekhez semmilyen tartósítószert nem kell használni. Felbontás után hűtőben egy-két napot lehet tárolni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése