2020. május 25., hétfő

Kakaós csiga kovászosan saját recepttel



A hétvégém rengeteg munkával és még több örömmel telt. A családomat vártam és kedveskedtem nekik egy kis süteménnyel is.



Mióta kovászolok, azóta élesztővel nem is sütöttem. A kakaós csiga is kovásszal készült. 

Annyiban "nehezebb" a dolgom, hogy napokkal előre kell terveznem a tennivalókat. 

Kezdek belejönni és minden pillanata tetszik.



Hozzávalók a tésztához:


160 gr kovászos öregtészta, melynek leírása az alábbi linken található:



360 gr langyos tej

500 gr átszitált fehér liszt

90 gr. kristálycukor

6 gr só

65 gr olvasztott vaj 

1 cs citromos vaníliás cukor




Az átszitált liszthez hozzáöntöm a langyos tejet és dagasztógépben összekeverem. Pihentetem fél órát. 



Hozzáadom a cukrot, a vaníliás cukrot és a pici tejben elkevert sót. 
Dagasztom, majd hozzáöntöm az olvasztott vajat is. 

A géppel jól kidolgoztatom a tésztát, majd kiveszem a konyhapultra és kevés liszten átgyúrom óvatosan. 

Amikor elkészült, egy pici tésztát kicsípek és gombócot formálok belőle lisztes kézzel. Ezt a gombócot egy pohár szoba hőmérsékletű vízbe teszem. Amikor a víz tetejére feljön a gombóc, akkor megkelt a tészta és lehet tovább dolgozni vele.

 Ezt a tésztát nyolc órán át kelesztettem, tehát egy éjszaka. 

Töltelék:

60 gr. kakaó

120 gr. kristálycukor

110 gr olvasztott vaj

60 gr. apróra vágott csokoládé




Másnap reggel kivettem a tálból és kinyújtottam. 


Megkentem az olvasztott vajjal és rászórtam a kakaót, a cukrot és a tetejére a csokidarabokat. A tészta egyik szélét ujjnyi szélesen üresen hagytam, hogy összetapadjon amikor feltekerem.



Óvatosan feltekertem és éles késsel ujjnyi vastag szeleteket vágtam.



Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem a csigákat - kellő távolságra egymástól. Letakarva még két órát kelesztettem.




210 fokos sütőben 10 percig sütöttem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése