2020. április 26., vasárnap

Túrós pite





A kapor nem a legkedvesebb fűszerem, de szárított formában elviselem. Ma egy gyorsan elkészíthető, egyszerű, de ízletes süteményt készítettem

Hozzávalók a tésztához:

-          ½ kg liszt
-          1 cs sütőpor
-          csipetnyi só
-          15 dkg cukor
-          1 egész tojás + 1 tojás a lekenéshez
-          15 dkg margarin (zsír)
-          2dl tejföl
-          1 citrom reszelt héja

A lisztet, sütőport, cukrot, sót összekavarjuk egy tálban. A tojást a tejföllel elkeverjük és hozzáadjuk a száraz hozzávalókhoz. Beletesszük a szoba hőmérsékletű margarint. Gyors mozdulatokkal összegyúrjuk/ vagy dagasztógépben összeállítjuk és egy fél órára a hűtőszekrénybe tesszük.

A tésztát elfelezem. Egyik felét kinyújtom tepsi nagyságúra, beleteszem a zsírpapírral bélelt tepsibe.


Amíg a tészta a hűtőben pihent, megfőztem a sűrű pudingot. Beletettem a kaprot, cukrot, vaníliás cukrot is. 

Hozzávalók a töltelékhez:

- 1 csomag vaníliás pudingpor
- 6 dl tej
- 8 evőkanál cukor
- 2 cs vaníliás cukor
- ízlés szerint szárított/friss kapor
- 50 dkg túró

Amikor elkészült a puding, hagytam kihűlni, azután összekeverten a túróval.


Ráteszem egyenletesen elosztva a tölteléket. A tészta másik felét is kinyújtom és befedem vele.



Egy tojást összekavarok és megkenem vele a tészta tetejét.
Megszurkálom villával vagy hústűvel, hogy sütés közben a gőz eltávozhasson a tésztából.
Előmelegített sütőbe teszem és alul-felül sütéssel 180 fokon megsütöm.


Sosem tudom megvárni, hogy kihűljön a sütemény, mert kíváncsi vagyok a belsejére, hogyan sült meg. Így történt ez most is. Még langyosan szeleteltem belőle ezért kicsit még lágy a töltelék, de az íze mennyei.


A túrós pite elég édes sütemény és egyébként sem szeretjük a porcukrot, ezért a süteményekre sosem szoktam tenni.





















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése